Відкритий урок з математики, щоб
ознайомити учнів з поняттям “швидкість руху”, вчити знаходити швидкість руху.
Тема: Поняття про швидкість. Задачі на
знаходження швидкості руху.
Мета:
·
ознайомити учнів з поняттям «швидкість руху», вчити знаходити швидкість за
даними відстанню та часом, вчити розв’язувати прості і складені задачі на
знаходження швидкості, продовжувати закріплювати вміння виконувати дії з
іменованими числами;
·
розвивати швидкі обчислювальні навички, логічне мислення, увагу,
математичне мовлення, вміння здійснювати самоконтроль та взаємоперевірку,
розширювати знання дітей про сонячну систему;
·
виховувати прагнення до знань, охайність, почуття товариськості.
Тип уроку: комбінований
Комплекс використаних методів та
педагогічних прийомів:
·
інформаційно-рецептивний:бесіда, розповідь,
робота з підручником, перегляд слайдів;
·
проблемно-пошуковий: формулювання висновків, пошук
відповідей на проблемні запитання
·
репродуктивний: рефлексія
інтерактивний: робота в парах,
робота в групах, «мозковий штурм, технологія «мікрофон».
Обладнання: презентація Power
Point, підручник «Математика» 4 клас М.В. Богданович, картки для роботи в
парах, сигнальні картки.
Хід року
І. Організаційний момент
– Я хочу щоб ви налаштувалися на
позитивні емоції. Посміхніться один одному і приготуйтеся до роботи. Адже на
вас сьогодні чекає захоплююча подорож в незвідані космічні простори.
ІІ. Актуалізація опорних знань
1. Перевірка домашнього
завдання
– Щоб відправитися у мандрівку потрібно
підготувати космічний корабель до відльоту.[Слайд 1] Щоб це зробити перевіримо
чи правильно ви виконали домашнє завдання.
– Зачитайте приклад відповідь якого 83.
– Зачитайте приклад у якому число
одиниць, десятків, сотень позначено однією цифрою.
– Чому дорівнює різниця чисел 218 і 29?
– Яка кількість студентів навчається у
коледжі (1185)? Ліцеї (3571)? Академії (3902)?
– Молодці, ви правильно виконали домашнє
завдання і наш корабель готовий до запуску. Відправляємося на дослідження
планет сонячної системи.
2. Фронтальне опитування.
– Пригадайте, яка планета знаходиться
найближче до землі? (Венера)[Слайд 2]
– Саме на цю планету ми з вами
відправимося, щоб дізнатися про неї дещо цікаве. Щоб ці відомості стали нам
відомі потрібно справитися з математичним диктантом. На це у вас буде 7хв.
(Слайд 3)
– Обміняйтеся зошитами і перевірте
диктант за відповідями .
3. Каліграфічна хвилинка.
– А тепер погляньте на Слайд 4 і
знайдіть зайву величину. Запишіть собі її в зошит каліграфічно прописуючи кожну
цифру. Далі за завданням слайду 5 розташуйте величини у порядку зростання і
запишіть каліграфічно.
– Ви дуже добре справилися з усіма
завданнями які чекали вас на планеті Венера – найгарячішій планеті сонячної
системи. Ця планета як будь-яка пустеля абсолютно безплідна.
ІІ. Оголошення теми і завдань уроку.
·
Тепер ми можемо вирушити далі до наступної планети Меркурій.[Слайд 6] А як
вигадаєте чи швидко ми пересуваємося на нашому кораблі?
·
А який літальний апарат на вашу думку настільки ж швидкий?
·
А щоб дізнатися що ми вивчатимемо на сьогоднішньому уроці ви повинні
відгадати загадку:
Долає шлях вона за певний час,
То змагаючись з будь-ким із нас,
То вітер обганяючи, то хмарку
здоганяючи.
Є вона і в кожного з нас,
І в машини, літака чи черв’яка,
У ракети, пароплава, і в жука. (Швидкість)
·
Так це швидкість.[Слайд 7] Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про поняття
швидкість. Навчитеся знаходити швидкість за відомими відстанню і часом. Будете
розв’язувати задачі на знаходження швидкості.
·
До речі швидкість обертання Меркурія навколо своєї осі дуже повільна, тому
доба там триває близько 58год.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
·
А нам час вирушати з Меркурію до наступної планети, яка називається
Сатурн.[Слайд 8] Тут також вас чекають цікаві завдання.
1. Робота над задачею.
·
Сатурн одна з найкрасивіших планет сонячної системи, оточена гігантськими
кільцями. У Сатурна найбільше супутників, які рухаються з різною швидкістю.
Розглянемо задачу про один з таких супутників (Слайд 9).
2. Бесіда
·
Якщо за кожну годину супутник пролітав 600км, говорять, що він рухався зі
швидкістю 600км за годину. Це записують так: 600км/год.
·
Які величини були відомі? Як знайшли швидкість супутника?
3. «Мозковий штурм»
Давайте спробуємо дати визначення
швидкості (діти пропонують варіанти)
Порівняємо ваші визначення з тим що на
слайді 10.
Отже: щоб знайти швидкість треба
відстань поділити на час.
З поняттям швидкості ми зустрічаємося
дуже часто «швидкість літака», «швидкість автомобіля», «велосипедист рухався
повільно», «пішохід рухався швидко». Швидкість вимірюють у різних одиницях:
м/с, м/хв., км/год.
4. Первинне закріплення.
Розв’язування задач.
5. Крім того що Сатурн
має велику кількість супутників, це ще надзвичайно легка планета.
6. Я сподіваюся що вам
буде легко розв’язувати задачі що чекають вас на Сатурні.
а) Задача №382
За даними таблиці знайдіть швидкість
руху.
Перевірте свої результати (Слайд 12)
б) Задача № 385 /самостійна робота/
– Цю задачу я пропоную вам розв’язати
самостійно. /Учні з низьким рівне математичних знань під керівництвом
вчителя/
– Отже з якою швидкістю летів
супутник?(320÷4÷10=8 (км/с))
в) Задача № 383 /колективна робота за
поданим планом/
– Що треба знайти, щоб відповісти на
перше запитання задачі (на друге запитання)?
– Чи відомі ці числа?
– Чому дорівнює відстань, яку проїхав
велосипедист? (72км)
– Скільки часу він був у дорозі? (6год)
– Як визначити швидкість велосипедиста?
(Потрібно відстань поділити на час: 72÷6)
– Як визначити швидкість мотоцикліста? (Треба
100÷2=50 (км/год))
– Чи можемо тепер відповісти на третє
запитання плану? Чому?
– що для цього потрібно зробити? (Від
швидкості мотоцикліста відняти швидкість велосипедиста: 100÷2-72÷6=38(км/год))
– Що ж ви молодці. Тому ми можемо
вирушати далі.
ІV. Розвиток математичних знань.
1. Усні обчислення.
2. Ми перенеслися на
планету Юпітер.[Слайд 11] Її можна назвати швидкою дзиґою, бо швидкість
обертання Юпітера навколо своєї осі становить близько 9год. Тож і ви не будете
відставати від Юпітера і швидко виконаєте обчислення.
3. Будь те уважними, хто
готовий відповідати піднімає руку. (Відповіді дітей)
4. Слідкуйте за
відповідями своїх товаришів, якщо згодні піднімаєте сигнальну картку зеленого
кольору, якщо ні – червоного.
5. Робота в парах.
6. Далі ви будете
працювати в парах. Завдання ви отримаєте на картках. Вам потрібно розв’язати
приклади і розшифрувати слова.( Картки)
7. Геометричний матеріал.
– А зараз кожна пара прочитає назву
слова, які вдалося розшифрувати. І дасть визначення поняття.(Трикутник,
квадрат, ламана, відрізок, периметр, площа)
V. Підсумок уроку
– Ви добре впоралися з дослідженням
планет і нам час повертатися на нашу планету, яка має назву? Ну звичайно це
Земля, подивіться, який вона має вигляд. А чому її називають блакитною
планетою?
«Мікрофон»
– Отже, закінчилася наша пригода. Я
думаю, що вам вона дуже сподобалася. Тож я хочу щоб ви дали інтерв’ю, пограємо
в гру «Закінчи речення»:
1. Я познайомився з
поняттям…
2. Швидкість можна
знайти…
3. Швидкість вимірюється…
4. Я дізнався…
5. Я навчився…
6. Мені знадобляться ці
знання при…
Мені дуже сподобалося подорожувати разом
з вами. Ви дуже добре виконували всі завдання. Сподіваюся що ви будете
користуватися здобутими знаннями.
VІ. Домашнє завдання.
(завдання диференційоване)
І – Розв’язати задачу № 387
ІІ. – Розв’язати задачу № 388, скласти і
розв’язати задачу про швидкість космічного шатла.
VІІ. Фізкультхвилинка
(проводиться на 20хв уроку)
Раз! Два! Три! Чотири! П’ять!
Раз – присіли, руки вниз.
Час прийшов відпочивать.
На сусіда не дивись.
Тож піднімем руки вгору,
Будь уважним не крутись.
Ніби глянемо на зорі.
Будем
дружно присідати,
А тепер всі руки в боки,
Щоб ногам роботу дати.
На носочках – скоки-скоки!
Раз! – піднялись, Два! – присіли.
Став на шпиньки увесь клас.
Хай мужніє наше тіло!
Немає коментарів:
Дописати коментар