Мітки

неділю, 26 березня 2017 р.

Відкритий урок з математики в 4 класі

Відкритий урок з математики в 4 класі
Відкритий урок з математики, щоб ознайомити учнів з поняттям “швидкість руху”, вчити знаходити швидкість руху.
Тема: Поняття про швидкість. Задачі на знаходження швидкості руху.
Мета:
·         ознайомити учнів з поняттям «швидкість руху», вчити знаходити швидкість за даними відстанню та часом, вчити розв’язувати прості і складені задачі на знаходження швидкості, продовжувати закріплювати вміння виконувати дії з іменованими числами;
·         розвивати швидкі обчислювальні навички, логічне мислення, увагу, математичне мовлення, вміння здійснювати самоконтроль та взаємоперевірку, розширювати знання дітей про сонячну систему;
·         виховувати прагнення до знань, охайність, почуття товариськості.
Тип уроку: комбінований
Комплекс використаних методів та педагогічних прийомів:
·         інформаційно-рецептивний:бесіда, розповідь, робота з підручником, перегляд слайдів;
·         проблемно-пошуковий: формулювання висновків, пошук відповідей на проблемні запитання
·         репродуктивний: рефлексія
інтерактивний: робота в парах, робота в групах, «мозковий штурм, технологія «мікрофон».
Обладнання: презентація Power Point, підручник «Математика» 4 клас М.В. Богданович, картки для роботи в парах, сигнальні картки.
Хід року
І. Організаційний момент
– Я хочу щоб ви налаштувалися на позитивні емоції. Посміхніться один одному і приготуйтеся до роботи. Адже на вас сьогодні чекає захоплююча подорож в незвідані космічні простори.
ІІ. Актуалізація опорних знань
1.    Перевірка домашнього завдання
– Щоб відправитися у мандрівку потрібно підготувати космічний корабель до відльоту.[Слайд 1] Щоб це зробити перевіримо чи правильно ви виконали домашнє завдання.
– Зачитайте приклад відповідь якого 83.
– Зачитайте приклад у якому число одиниць, десятків, сотень позначено однією цифрою.
– Чому дорівнює різниця чисел 218 і 29?
– Яка кількість студентів навчається у коледжі (1185)? Ліцеї (3571)? Академії (3902)?
– Молодці, ви правильно виконали домашнє завдання і наш корабель готовий до запуску. Відправляємося на дослідження планет сонячної системи.
2.    Фронтальне опитування.
– Пригадайте, яка планета знаходиться найближче до землі? (Венера)[Слайд 2]
– Саме на цю планету ми з вами відправимося, щоб дізнатися про неї дещо цікаве. Щоб ці відомості стали нам відомі потрібно справитися з математичним диктантом. На це у вас буде 7хв. (Слайд 3)
– Обміняйтеся зошитами і перевірте диктант за відповідями .
3.    Каліграфічна хвилинка.
– А тепер погляньте на Слайд 4 і знайдіть зайву величину. Запишіть собі її в зошит каліграфічно прописуючи кожну цифру. Далі за завданням слайду 5 розташуйте величини у порядку зростання і запишіть каліграфічно.
– Ви дуже добре справилися з усіма завданнями які чекали вас на планеті Венера – найгарячішій планеті сонячної системи. Ця планета як будь-яка пустеля абсолютно безплідна.
ІІ. Оголошення теми і завдань уроку.
·         Тепер ми можемо вирушити далі до наступної планети Меркурій.[Слайд 6] А як вигадаєте чи швидко ми пересуваємося на нашому кораблі?
·         А який літальний апарат на вашу думку настільки ж швидкий?
·         А щоб дізнатися що ми вивчатимемо на сьогоднішньому уроці ви повинні відгадати загадку:
Долає шлях вона за певний час,
То змагаючись з будь-ким із нас,
То вітер обганяючи, то хмарку здоганяючи.
Є вона і в кожного з нас,
І в машини, літака чи черв’яка,
У ракети, пароплава, і в жука. (Швидкість)
·         Так це швидкість.[Слайд 7] Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про поняття швидкість. Навчитеся знаходити швидкість за відомими відстанню і часом. Будете розв’язувати задачі на знаходження швидкості.
·         До речі швидкість обертання Меркурія навколо своєї осі дуже повільна, тому доба там триває близько 58год.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
·         А нам час вирушати з Меркурію до наступної планети, яка називається Сатурн.[Слайд 8] Тут також вас чекають цікаві завдання.
1.    Робота над задачею.
·         Сатурн одна з найкрасивіших планет сонячної системи, оточена гігантськими кільцями. У Сатурна найбільше супутників, які рухаються з різною швидкістю. Розглянемо задачу про один з таких супутників (Слайд 9).
2.    Бесіда
·         Якщо за кожну годину супутник пролітав 600км, говорять, що він рухався зі швидкістю 600км за годину. Це записують так: 600км/год.
·         Які величини були відомі? Як знайшли швидкість супутника?
3.    «Мозковий штурм»
Давайте спробуємо дати визначення швидкості (діти пропонують варіанти)
Порівняємо ваші визначення з тим що на слайді 10.
Отже: щоб знайти швидкість треба відстань поділити на час.
З поняттям швидкості ми зустрічаємося дуже часто «швидкість літака», «швидкість автомобіля», «велосипедист рухався повільно», «пішохід рухався швидко». Швидкість вимірюють у різних одиницях: м/с, м/хв., км/год.
4.    Первинне закріплення. Розв’язування задач.
5.    Крім того що Сатурн має велику кількість супутників, це ще надзвичайно легка планета.
6.    Я сподіваюся що вам буде легко розв’язувати задачі що чекають вас на Сатурні.
а) Задача №382
За даними таблиці знайдіть швидкість руху.
Перевірте свої результати (Слайд 12)
б) Задача № 385 /самостійна робота/
– Цю задачу я пропоную вам розв’язати самостійно. /Учні з низьким рівне математичних знань під керівництвом вчителя/
– Отже  з якою швидкістю летів супутник?(320÷4÷10=8 (км/с))
в) Задача № 383 /колективна робота за поданим планом/
– Що треба знайти, щоб відповісти на перше запитання задачі (на друге запитання)?
– Чи відомі ці числа?
– Чому дорівнює відстань, яку проїхав велосипедист? (72км)
– Скільки часу він був у дорозі? (6год)
– Як визначити швидкість велосипедиста? (Потрібно відстань поділити на час: 72÷6)
– Як визначити швидкість мотоцикліста? (Треба 100÷2=50 (км/год))
– Чи можемо тепер відповісти на третє запитання плану? Чому?
– що для цього потрібно зробити? (Від швидкості мотоцикліста відняти швидкість велосипедиста: 100÷2-72÷6=38(км/год))
– Що ж ви молодці. Тому ми можемо вирушати далі.
ІV. Розвиток математичних знань.
1.    Усні обчислення.
2.    Ми перенеслися на планету Юпітер.[Слайд 11] Її можна назвати швидкою дзиґою, бо швидкість обертання Юпітера навколо своєї осі становить близько 9год. Тож і ви не будете відставати від Юпітера і швидко виконаєте обчислення.
3.    Будь те уважними, хто готовий відповідати піднімає руку. (Відповіді дітей)
4.    Слідкуйте за відповідями своїх товаришів, якщо згодні піднімаєте сигнальну картку зеленого кольору, якщо ні – червоного.
5.    Робота в парах.
6.    Далі ви будете працювати в парах. Завдання ви отримаєте на картках. Вам потрібно розв’язати приклади і розшифрувати слова.( Картки)
7.    Геометричний матеріал.
– А зараз кожна пара прочитає назву слова, які вдалося розшифрувати. І дасть визначення поняття.(Трикутник, квадрат, ламана, відрізок, периметр, площа)
V. Підсумок уроку
– Ви добре впоралися з дослідженням планет і нам час повертатися на нашу планету, яка має назву? Ну звичайно це Земля, подивіться, який вона має вигляд. А чому її називають блакитною планетою?
«Мікрофон»
– Отже, закінчилася наша пригода. Я думаю, що вам вона дуже сподобалася. Тож я хочу щоб ви дали інтерв’ю, пограємо в гру «Закінчи речення»:
1.    Я познайомився з поняттям…
2.    Швидкість можна знайти…
3.    Швидкість вимірюється…
4.    Я дізнався…
5.    Я навчився…
6.    Мені знадобляться ці знання при…
Мені дуже сподобалося подорожувати разом з вами. Ви дуже добре виконували всі завдання. Сподіваюся що ви будете користуватися здобутими знаннями.
VІ. Домашнє завдання.
(завдання диференційоване)
І – Розв’язати задачу № 387
ІІ. – Розв’язати задачу № 388, скласти і розв’язати задачу про швидкість космічного шатла.
VІІ. Фізкультхвилинка
(проводиться на 20хв уроку)
Раз! Два! Три! Чотири! П’ять!           Раз – присіли, руки вниз.
Час прийшов відпочивать.                 На сусіда не дивись.
Тож піднімем руки вгору,                 Будь уважним не крутись.
Ніби глянемо на зорі.                        Будем дружно присідати,
А тепер всі руки в боки,                    Щоб ногам роботу дати.
На носочках – скоки-скоки!              Раз! – піднялись, Два! – присіли.
Став на шпиньки увесь клас.           Хай мужніє наше тіло!



Немає коментарів:

Дописати коментар